A)
1. Socialmention.com on hakukone ja sieltä löytää hyvin kaikenlaista mediaa.
2.Google alertsin avulla sinun sähköpostiin tulee ilmoituksia kun, esim sellaista asioista jotka kiinnostaa sinua ja siellä voi valita, että kuinka usein niitä tulee ja minkä kautta.
3.WhosTalkin.com on sosiaalisen median hakutyökalu, jonka avulla käyttäjät voivat etsiä keskusteluja ympäröiviä aiheita, joista he välittävät eniten.
B)
C)Hyvä brändi rakentuu elementeistä, jotka ovat tärkeitä asiakkaille. Brändiin liittyy brändin status, design, menestys tai arvostus.
Yritykselle syntyy brändeistä marginaalit, lojaalia asiakaskuntaa ja asiakkaita jotka voisi suositella brändiä. Brändin tehtävä on yrityksen näkökulmasta tuottaa arvoa osakkeen omistajille. Brändi on yrityksen arvokkain omaisuutta.
Vahvoja suomalaisia brändejä on ne jotka on tunnettu ja arvostettu ja tulee sisältää asiakkaan haluamia ja toivomia ominaisuuksia.
Suomalaisilla brändeillä on mahdollisuus pärjätä loistavasti kansainvälisissä kilpailussa.
Nokia onnistui tuomaan kännykät suomalaisten ulottuville ja opetti suomalaisia käyttämään kännyköitä. Nokia onnistui tuomaan merkkinsä intiassa.
He alusta lähtien loivat suhteita lehdistöön ja lehdistön kautta he markkinoivat jäätelönsä. He saivat lehdistön puolelleen.
Tarvitaan paljon luottamuksen, tunnettuuden ja arvostuksen synnyttämiseksi.
Suomalaisiin brändeihin voisi tuoda palvelukomponentin.
Nigtwish, lordi, angry birds, äitiyspakkaus, suomalainen koulujärjestelmä.
Brändillä ja yrityksen menestyksellä on aivan valtava osa. Jos brändi menee pieleen niin yrityksen johto varmasti vaihtuu.
Yritysjohdon rooli on merkittävä, toimitusjohtajan rooli brändin kehittämisessä.
Lähestytään asiakasta ja viedään brändi hyödykkeen ja tuotekonseptin tasosta brändikonseptin tasolle.
Siellä myydään kokonaisvaltaisesti ihmiselle helpompaa elämää.
Se kertoo yksilön halusta esiintyä ja kaiken visualisoimisesta.
Yrityksiltä vaaditaan uudistumista. Täytyy miettiä yrityksen tarjoaman suhde asiakkaan tarpeisiin ja olla aina pikkasen edellä.
D)Brändin kehittäminen vaatii suurta motivaatiota, aikaa sekä rahaa. Se vaatii myös paljon suunnittelua, suurta määrää markkinointia ja brändin testaamista, ennen lanseerausta. Brändin kehittämisen suurin haaste on säilyttää brändi ainutlaatuisena, kiinnostavana ja merkityksellisenä.
Verkkokaupan brändiä voi seurata Somessa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti