1)Googlen mainos näkyy kun sitä hakee googlesta, eli se tarkoittaa sitä, että mainos näkyy ainoastaan kohderyhmälle. Googlen mainos on mielestäni tarkempi, koska ihmiset hakee juuri niillä hakusanoilla, mistä ovat kiinnostuneet.
Facebookissa pystyy kohdistamaan mainoksen, käyttäjän tietojen ja käyttäytymisen perusteella. Facebookissa mainostaminen on myös hintavaa. Facebook on suositumpi ja mainoksen näkee useampi ihminen, kuin googlessa.
2)Mainosversioilla voi kokeilla eri tapoja mainostaa. Suoramainonnan tekeminen on kallista, eli kannattaa miettiä minkälaisia mainoksia tekee. Pitää kohdentaa viestit tietylle ryhmälle. SOME:n kautta mainostus on halpaa.
3)Pitää linkittää niin, että esim. jos mainostaa jotain tiettyä tuotetta bannerissa, niin kun painaa banneria, siitä pitää suoraan siirtyä tuotteen sivulle. Kokemuksia on, että kun painaa jotain tuotetta mitä mainostaa bannerissa, niin se menee etusivuille eikä tuotteen sivulle.
4)Mainoksien yhdennäköisyys.
Mainoksissa tulisi olla sukunäköisyys.
5)Kohderyhmä on iso, eli viesti on yksilöimätön.
Halutaan myydä kaikelle kaikkea, pitäisi kohdentaa, että ihmisit tietäisivät mistä tuotteesta on kyse.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti