tiistai 15. syyskuuta 2015

Logistiikka (36)

A)
  • Tavaran tilaamisprosessi 
- Tuotteet tuodaan valmiiksi varastoon, asiakas laittaa verkkosivuilla ostokset ostoskoriin ja tilaa ne. Sen jälkeen keräämme tuotteet varastosta ja kirjaamme tuotteet mitkä on tilattu. Sen jälkeen laitamme paketin tulemaan asiakkaan osoitteeseen.
  • verkkokauppa ja asiakas
-Kun asiakas tilaa tuotteen, lähetämme hänelle seurantakoodin jolla asiakas voi seurata tuotteen kuljetusta. Lopulta asiakas saa tekstiviestin/sähköpostiin viestin, että tuote on saapunut.
  • Tavaralogistiikka
- Tilaamme jatkuvasti tuotteita ja aina kun asiakas tilaa tilaamme lisää. Koska tuotteet menevät vanhaksi jos ostamme kerralla paljon tuotteita ja sitten niitä ei voida myydä.
  • Kuljetukset verkkokauppaan
-Matkahuolto kuljettaa tuotteemme varastoon. 
  • Kuljetukset asiakkaalle
- Lähetämme asiakkaalle viestin, että asiakkaan tilaus on hoidettu ja myös laitamme viestiin lähetysseuranta koodin, jolla asiakas voi katsoa netistä, milloin tilaus on perillä. Lopulta asiakas saa tekstiviestin/sähköpostiin viestin, että tuote on saapunut.
  • Tuotteiden varastointi
- Tuotteitten saapuessa varastoomme, tuotteet selkeästi tuotenumeroiden ja tuotemerkkien avulla varastoidaan. Näin löydämme tuotteet helposti ja vaivatta.
  • Logistiikkaketju 
- Kaikkien tarvittavien liiketoimien kokonaisuus, joiden avulla tuote kulkee valmistajalta asiakkaalle.
  • Kustannukset 
-Verkkokaupalle tulee kustannuksia kun tilaamme tuotteita tukusta ja myös siitä kun asiakas tilaa, pakataan ja lähetetään tuote. Mutta asiakas maksaa postikulut.

  • Kuka maksaa?
- Yritys maksaa.

Verkkokauppani:
 Tilaamme kaikkia tuotteita semmoinen määrä, että tuotteita riittää asiakkaille ja tilaamme lisää aina kun asiakas tilaa tuotteita. Kun tai jos saamme yrityksen toimimaan ja saamme tarpeeksi voittoa, laajennamme meidän tuotealueita.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti